Bytte og returnere

Er kjøpet ditt ikke helt som du forventet, eller er størrelsen feil? Ikke noe problem, du kan enkelt returnere bestillingen din til oss. Du kan prøve og se på en vare som du ville gjort i en butikk, men det finnes noen regler. 

GODT Å VITE

  • Du har 14 dager på deg til å registrere returen din fra du mottar bestillingen.
  • Er du for sent ute? Da vil ikke bestillingen din lenger finnes i portalen. I så fall må du alltid kontakte oss først, slik at vi kan se hvilke muligheter som finnes.
  • Etter at du har registrert deg på nett, har du 14 dager på deg til å levere inn returen på postkontoret. Hvis du leverer inn pakken etter de 14 dagene, vil vi dessverre ikke lenger kunne behandle returen din. Jo raskere du registrerer deg og sender inn returen, desto raskere blir den behandlet og du får pengene tilbake.
  • Nesten alle yttertøy og bukser leveres med en stor gul returetikett. Ikke fjern denne før du bestemmer deg for å beholde varen! Når denne vignetten er fjernet, kan vi ikke returnere varen.

  • Retur skjer på egen risiko og bekostning.
  • Hvis du returnerer deler av bestillingen din, refunderer vi kun beløpet for de returnerte varene, og ikke andre kostnader som for eksempel fraktkostnader.
  • Hvis du har mottatt en feilaktig eller skadet vare, må du alltid kontakte oss så snart som mulig og legge ved bilder av produktet og etikettene, slik at vi kan se hvilken vare/defekt det gjelder.

 

 

TRINNPLAN:

1. Sjekk varene dine

√ Er returfristen på 14 dager etter mottakelse ikke utløpt?

√ Er den gule returetiketten (for yttertøy og bukser) og alle prislapper fortsatt festet?

√ Er varen ubrukt og dermed ikke skitten, skadet eller krøllete?

 

2. Send inn returen din på nettet  

Skriv inn ditt eget postnummer og hele ordrenummeret (inkludert bokstaver) i portalen der du kan starte returen. Du kan velge å kjøpe en DPD-fraktetikett via portalen. Hvis du velger dette alternativet, skriver du ut fraktetiketten. Du kan laste ned denne umiddelbart, og den vil også bli sendt til deg på e-post (sjekk e-postadressen din og eventuell søppelpost). 

Du kan også velge en annen transportør utenfor portalen. Vi anbefaler deg alltid å sende pakken forsikret. DPD-etiketten via portalen forsikrer pakken din opp til 500 euro.

 

3.Pakk returen din

√ Brett varene pent sammen og lukk alle glidelåser og knapper. På grunn av de tekniske materialene er det viktig at det ikke oppstår alvorlige bretter og rynker, da dette kan skade produktet. 

Pakk deretter varene tilbake i originalemballasjen og legg dem i forsendelsesposen eller -esken. En annen pose eller eske går også bra, så lenge den er solid slik at den kommer frem uskadet

√ Hvis du har varer fra flere bestillinger som du ønsker å returnere, kan du returnere dem i én pakke

√ Legg den vedlagte pakkseddelen/ordrebekreftelsen (eller en kopi) i pakken

√ Klistre DPDs fraktetikett på pakken.


Hvis du har valgt å sende via en annen transportør, må du skrive returadressen på pakken:

Skistore Swing

De Opslach 3

8448 GV Heerenveen

Nederland

 

4. Frakt

Lever inn returen på et DPD-pakkested eller en transportør etter eget valg. 

Returnering av (deler av) bestillingen skjer på egen risiko. Oppbevar leveringsbeviset til vi har mottatt og behandlet pakken din.

Vær oppmerksom på dette! Etter at du har registrert returen din på nettet, har du 14 dager på deg til å returnere pakken til postvesenet. Hvis du returnerer pakken etter disse 14 dagene, vil vi dessverre ikke lenger kunne behandle returen din.

 

5. Refusjon

Du vil motta en bekreftelse på e-post når returen din er mottatt og behandlet. 

Dette skjer vanligvis i løpet av noen få dager etter at bestillingen din er levert til oss. Pengene vil deretter bli tilbakebetalt til kontoen du betalte med innen en uke etter bekreftelsen (vanligvis lenger for kredittkortbetalinger). Hvis du har valgt å betale i etterkant, vil dette bli justert på Klarna-fakturaen din. 

Vær oppmerksom på dette! Hvis du returnerer deler av bestillingen din, refunderer vi kun beløpet for de returnerte varene, og ikke andre kostnader som for eksempel fraktkostnader.